درمان کبد چرب با خاکشیر

خاکشیر یکی از گیاهانی بسیار مفید است که می توانید از آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنید. همچنین مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب و پاکسازی آن بسیار مفید است. 

کبد چرب یکی از بیماری های رو به افزایش است که به سبب عادت های بد غذایی، کاهش تحرک و ایجاد می شود. در واقع تجمع چربی و التهاب در کبد سبب چرب شدن کبد می شود.یکی از عوامل پاکسازی کبد چرب استفاده از خاکشیر است.

خواص خاکشیر(Hawk) متعدد بوده از جمله رفع یبوست، درمان اسهال سخت، از بین بردن جوش‌های صورت، کنترل فشار خون، رفع عطش، ضد عفونی کننده، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، خارش پوست، کاهش آلرژی، کند کردن سلول‌های سرطانی، رفع بواسیر و واریس و از بین برنده چربی کبد.


درمان کبد چرب با خاکشیر

پاکسازی کبد با خاکشیر از جمله مهمترین خواص دارویی گیاه خاکشیر است. در این مطلب با نحوه پاکسازی کبد با خاکشیر و درمان گیاهی کبد چرب آشنا می شوید.

کبد چرب که بیماری اختلال در کارکرد کبد است را می‌توان به روش‌های سنتی و داروهای گیاهی کنترل و درمان کرد. کبد چرب به دلیل کاهش تحرک و تغذیه نادرست ایجاد می‌شود، در واقع به اختلال مزمن و بدون علت در کبد گفته می‌شود که به دلیل تجمع چربی و التهاب در کبد است. شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب آب خوردن بین غذا، داشتن استرس، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و مصرف غذاهای فست‌فودی مثل سوسیس، کالباس و پنیر پیتزا است. چنانچه به بیماری کبد چرب مبتلا شده‌اید اما اطلاعات کافی درباره علایم و یا روش‌های درمانی آن ندارید پیشنهاد می‌کنیم لینک‌های زیر را در این زمینه مطالعه کنید.

  ادامه مطلب ...

روغن کرچک استفاده ها و کاربردهای زیادی برای سلامت پوست دربردارد. برای درمان آکنه، افزایش رطوبت پوست، پاکسازی پوست، رفع التهاب پوست، رفع عفونت‌های باکتریایی پوست و  بسیاری موارد دیگر می توایند از روغن کرچک استفاده کنید.

روغن کرچک نوعی روغن گیاهی است که مصارف پزشکی و آرایشی زیادی دارد.

افراد به طور معمول از روغن کرچک به عنوان ملین استفاده می‌کنند اما این روغن برای پوست هم خواص شگفت‌انگیزی دارد.

پنج خاصیت روغن کرچک برای صورت

آکنه: خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک این ماده را به گزینه مناسبی برای کاهش آکنه تبدیل کرده‌ است. “ریسینلیدیک اسید” تولید شده توسط این روغن می‌تواند رشد باکتری‌های عامل آکنه را متوقف کند.

بافت پوست: روغن کرچک سرشار از سایر اسیدهای چرب است که هنگام استفاده روی پوست صورت، نرمی و لطافت آن را تقویت می‌کند.

رنگ پوست: همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک رشد بافت‌های سالم پوست را تقویت می‌کند و بنابراین در بهبود رنگ پوست موثر است.

پوست حساس: از دیگر خواص روغن کرچک این است که باعث مسدود شدن منفذهای پوست نمی‌شود و در نتیجه برای پوست‌های حساس مناسب است.

صرفه‌ی اقتصادی: کرم‌ها و روغن‌های مورد استفاده برای صورت اغلب پرهزینه هستند اما روغن کرچک به نسبت کم‌هزینه‌تر بوده و دارای خواص مشابه با کرم‌ها و روغن‌های تجاری برای بهبود رنگ و رطوبت پوست صورت است.  ادامه مطلب ...

رفع التهاب معده با روش های خانگی

معده درد و التهاب معده یکی از مشکلات شایع در میان مردم به خصوص خانم ها می باشد که عمده دلیل این درد عدم رعایت رژیم غذایی سالم و مفید برای بدن انسان است،در این مقاله شما را با روش های درمان خانگی معده درد آشنا می نماییم.

التهاب معده بخصوص در میان زنان عارضه ای شایع است و در نتیجه استرس بیش از حد، مصرف غلط مواد غذایی، مشکلات گوارشی، یبوست و … خود را نشان می دهد.

التهاب معده خود را با درد شکم و نفخ شدید نشان م یدهد و این در حالی است که تغییر عادات غذایی در کنار برخی از درمان های خانگی ساده، می تواند متوسل شدن به داروها را کاهش داده و التهاب معده را از بین ببرد:

مصرف آنتی اکسیدان ها: مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان به مبارزه با التهاب شکم می روند و تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ۲ تا ۴ وعده آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته، سیب، پیاز، سیر، کرفس و … منجر به از بین رفتن علائم نفخ نیز خواهد شد. این خوراکی ها همچنین حاوی فلاونوئیدها برای جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری هستند.

خوردن فیبر کافی: یک رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم موثرتر مواد غذایی و کاهش التهاب معده کمک می کند. سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، آرد کامل و برنج قهوه ای غنی از فیبر هستند.

میخک: نوشیدن ۲۰ قطره از عصاره میخک همراه با نیم لیوان آب، هر روز صبح با معده خالی یک راه موثر برای مبارزه با نفخ شکم و از بردن التهاب معده است. میخک می تواند ترشح مایع گوارشی را تحریک کند که این امر به حرکت غذا در طول لوله گوارش و تجزیه مواد غذایی دیر هضم مانند پروتئینها، چربیها و نشاسته کمک می کند.

آب لیمو: لیمو دارای خواص قلیایی است و این یعنی مصرف لیمو می تواند اسید معده را خنثی کند. اسید معده خود آغازگر بسیاری از مشکلات گوارشی است. نوشیدن یک لیوان آب لیموی گرم با معده خالی و در اوایل صبح برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.  ادامه مطلب ...

درمان کم خونی

کم خونی یکی از مشکلات شایع در میان مردم می باشد. کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین خون در پایین ترین حد استاندارد خود قرار گرفته باشد. کم خونی چیست و چه افرادی بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند؟

آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی است که وظیفه حمل اکسیژن به بافت های بدن را به عهده دارد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد از مردم جهان از کم خونی رنج می برند که نیمی از این میزان به کمبود آهن در افراد مربوط می شود. معمولا خانم ها به دلیل خونریزی ماهانه، کودکان در سنین رشد و خانم های باردار بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند.

علائم کم‌خونی چیست؟

* خستگی زیاد

* کاهش تمرکز

* نفس‌نفس زدن

* رنگ و روی پریده

* موها و ناخن‌های ضعیف و شکننده

* ضعف بدنی در برابر بیماری‌ها


کم‌خونی از چه چیزی ناشی می‌شود؟

معمولاً کمبود آهن بیشتر به دلیل عدم دریافت آن از طریق مصرف مواد غذایی مناسب ناشی می‌شود. لازم است که نیازهای روزانه‌تان به این ماده‌ی معدنی را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از آن که به خوبی هم جذب بدن می‌شوند تامین کنید. با این حال توجه داشته باشید که کم‌خونی می‌تواند جزئی یا خیلی جدی باشد که تشخیص آن با پزشک است. در این صورت نیز لازم است به همراه مواد غذایی از مکمل هم استفاده کنید. کم‌خونی درجه‌ی «نهاییِ» کمبود آهن است. در این صورت شما باید بدنتان را تقویت کنید و مصرف مواد غذایی سرشار از آهنتان را بالا ببرید.

کم‌خونی‌های جزیی خطر کمتری دارند اما تبدیل به یک امر رایج شده‌اند. در این صورت احساس خستگی به جانتان می‌افتد و نمی‌توانید به درستی روی کار و درستان تمرکز کنید. اگر در این مرحله به فکر جبران آهن خود نباشید امکان دارد وضعیت بدتر شود و دچار کم‌خونی شدید شوید.

  ادامه مطلب ...

درمان خلط گلو

عوارض ناشی از سرماخوردگی مانند خلط گلو و سرفه، زیاد دیده می شود؛ اگر می خواهید از شر خلط گلویتان خلاص شوید می توانید از روش های درمانی خانگی موثر در این زمینه استفاده کنید. با مرطوب نگه داشتن دمای هوای خانه و نوشیدن آب می توانید تا حدودی این عارضه را درمان کنید.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است.

خلط ماده‌ای غلیظ و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند.

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط رقیق است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا در معرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، غلیظ‌تر می‌شود و بیشتر محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است.

  ادامه مطلب ...

سلامت کبد

کبد مرکز پاکسازی و سم ضدایی بدن است. این اندام وظیفه دارد تا مواد سمی را جذب و آنهار از بدن فرد دفع کند. امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی انسان و عوض شدن عادات غذایی وی، عوامل بسیار زیادی وجود دارند که سلامت کبد را تهدید می کنند. در ادامه شما را با روش هایی برای سم ضدایی کبد آشنا خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.
در حالی که این روز پیوسته با موضوعات مختلف مربوط به سلامتی مانند معضل چاقی روبرو هستیم و همچنین انواعی از مواد سمی در محیط زندگی‌مان وجود دارند حفاظت از کبد از مسائل مهم و ضروری برای حفظ سلامت بدن است.
آلودگی هوا و همچنین آب و غذای آلوده به مواد سمی و شیمیایی، بدن ما را به یک حوضچه انباشت زباله تبدیل کرده و کبدمان نیز دست کمی از یک سطل خاکروبه ندارد.
بدیهی است که در چنین شرایطی نمی‌توانیم محیط زندگی اطرافمان را چندان تغییر دهیم اما قطعا می‌توانیم با روش‌های خاصی از کبد سم‌زدایی و این عضو حیاتی را پاکسازی کنیم.
به این ترتیب پس از یک روز خوردن تمام انواع هله هوله‌ها و قرار گرفتن در معرض محیط زیست‌ آلوده احتیاج دارید که در پایان روز با یک نوشیدنی سم‌زدا و قوی، اعضای بدن خود را تمیز کرده و آنها را جوان سازید.
به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، در این مقاله فهرستی مختصر اما مفید از نوشیدنی‌های موثر برای سم زدایی روزانه از کبد و همچنین کاهش وزن ارائه شده که به شرح زیر است:

– چای بابونه
یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کبد چای بابونه است که هضم آسان دارد و حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین دلیل به سم‌زدایی از کبد کمک می‌کند. مصرف این دمنوش برای ساعات پایانی عصر توصیه می‌شود. کافی است مقداری گل بابونه را داخل لیوان آب جوش بریزید و بعد از خنک شدن آن را بنوشید. برای نتیجه گرفتن از این چای گیاهی مصرف آن برای حداقل دو هفته توصیه می‌شود.

– آب ولرم و لیموی تازه
هرچند مصرف آب ولرم حاوی آب لیموترش در ساعات اولیه صبح توصیه می‌شود اما اگر شب هم این نوشیدنی را مصرف کنید همان خواص را دارد. لیمو به پاکسازی کبد و کل بدن معروف است. برای تهیه این نوشیدنی‌ کافیست آب نصف لیموترش را داخل یک لیوان آب ولرم بریزید و برای نتیجه بهتر سه هفته متوالی این نوشیدنی را مصرف کنید.

– چای زنجبیل و لیمو
ترکیب لیمو و زنجبیل، تجویز فوق‌العاده‌ای برای کاهش وزن است و ترکیب ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در هر دوی این مواد خوراکی، تاثیر عالی در سم زدایی و بهبود متابولیسم بدن دارد. کافیست یک برش کوچک از زنجبیل و آب نصف لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بنوشید. برای نتیجه بهتر مصرف سه نوبت در هفته از این نوشیدنی توصیه می‌شود.

– چای نعنا
پس از خوردن یک شام کامل قطعا به یک نوشیدنی مفید برای هضم غذا نیاز دارید. برای این منظور چای نعنا توصیه می‌شود. می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی گرم، مقداری برگ نعنا را داخل آب جوش بریزید و پس از چند دقیقه مصرف کنید. این دمنوش نیز برای سم‌زدایی از کبد بسیار مفید است.

درمان خانگی واریس

واریس پا غالبا در افرادی که ساعات طولانی مدت سرپا هستند و فعالیت روزانه آن ها به صورت سرپایی است پدید می آید. این عارضه با برخی روش های درمانی خانگی قابل درمان خواهد بود. غذاهای حاوی فیبر و پتاسیم در این زمینه بسیار مفید خواهند بود. درادامه به توصیه های طب سنتی در این رابطه دقت کنید.

رگ‌ های واریسی، رگ‌ های متورمی هستند که در زیر پوست قرار گرفته‌ اند.

واریس 20 درصد از بزرگسالان را در یک بازه از زندگیشان تحت تاثیر قرار می دهد. رگ های پیچ خورده ای که بزرگ شده اند و اغلب می توانند درد، خارش، و ناراحتی ایجاد کنند. روش های پزشکی متعددی در حال حاضر برای درمان واریس در دسترس هستند، اما اگر نمی خواهید برای درمان واریس از روش های پر هزینه استفاده کنید، می توانید روش های خانگی درمان واریس کمک بگیرید.


فعالیت بدنی و بیماری واریس

فعالیت فیزیکی اولین گام در درمان خانگی واریس است. هرچه تحرکتان بیشتر باشد، خون بهتر در رگ های شما جریان می یابد. برای درمان واریس باید خون در رگ ها جریان یابد تا خونی که در رگ ها جمع شده است به قلب بر گردد. ورزش های سبک که جریان خون را بهبود می بخشند می تواند به بهبود سلامت رگ های واریسی کمک کند. شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا و حرکات کششی باعث افزایش گردش خون و تقویت عضله ساق پا می شوند. ورزش ملایم همچنین به فشار خون که یکی از عوامل بیماری واریس می باشد، کمک می کند.


درمان بیماری واریس با تغییرات رژیم غذایی

رژیم غذایی مناسب می تواند به درمان واریس کمک کند. این رژیم غذایی شامل مواد زیر است:


غذا های حاوی فیبر

رژیم غذایی حاوی فیبر به عملکرد سالم روده کمک می کند. اگر یبوست دارید، مهم است که میزان فیبر موجود در رژیم غذایی خود را افزایش دهید. تلاش فیزیکی برای عبور مدفوع می تواند یک فشار داخلی در شکم ایجاد کند که می تواند علائم واریس پا را تشدید کند.

خواص پیاز

پیاز از بهترین گیاهانی است که خاصیت های درمانی فراوانی دربردارد. با مصرف پیاز می توانید انواع امراض سرطانی را از خود دور کنید. همچنین برای تقویت پوست و درمان سرماخوردگی و رفع انواع عفونت ها از بدنتان این گیاه بهترین انتخاب است.


فایده های ضد سرطانی پیاز

پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که پیاز می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله‌ی گوارش شود. زیرا پیاز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل آنتوسیانین و کرستین است که خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یک پژوهش فرانسوی که روی موش‌های مبتلا به سرطان کولون انجام شده نشان می‌دهد عصاره‌ی پیاز می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد.

استفاده پیاز و سیر خطر ابتلا به چندین سرطان را کاهش می دهد. مطالعه روی شرکت کنندگان در تحقیق مصرف زیاد پیاز نشان داده است که 84 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو و 88% کاهش خطر ابتلا به سرطان مری،56% کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، 83%کاهش خطر ابتلا به سرطان حنجره، 25% کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، 73% کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان، 71% کاهش خطر ابتلا بهسرطان پرستات، 38% کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه در مقایسه با آنهایی که پیاز کمتری مصرف می کنند دارند. همچنین آنهایی که زیاد سیر مصرف می کنند 39% کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان و گلو، 57% کاهش خطر ابتلا به سرطان مری 26% کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، 44% کاهش خطر ابتلا به سرطان حنجره، 10% کاهش خطر ابتلا به سرطان 22% کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان، 19% کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و 31% کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه در مقایسه با کسانی که سیر کمتری مصرف می کنند، دارند.

  ادامه مطلب ...

درمان خانگی گلودرد

غرغره کردن مریم گلی
مریم گلی در طول سال های متمادی، بسیار قبل تر از آنکه به صحنه آشپزی وارد شود؛ به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شد. مریم گلی خاصیت قابض دارد و باعث انقباض بافت ها می شود. در نتیجه به بافت گلو کمک می کند تا در زمان بلع غذا به راحتی منقبض شود و درد نگیرد. اسیدهای فنولیک موجود در مریم گلی با باکتری های موجود در دستگاه تنفسی که علائم گلودرد را ظاهر می کنند، مبارزه و آن ها را از بین می برد. بهترین حالت برای استفاده از مریم گلی در زمینه درمان گلودرد، غرغره کردن آن است.
مواد لازم:
برگ های مریم گلی به صورت تازه یا خشک شده: 2 قاشق چای خوری
آب جوش: یک فنجان
نمک: 7 گرم
دستورالعمل:
آب را بجوشانید. آن را در یک ظرف درپوش دار بریزید مریم گلی را به آن اضافه کنید. درپوش آن را قرار دهید و بگذارید برای مدت 20 دقیقه باقی بماند. آن را صاف کنید. سپس به میزان لازم در طی روز غرغره نمایید.
 
ادامه مطلب ...

فواید گلاب برای پوست

گلاب برای انواع پوست فواید بسیاری دارد. می تواند التهاب پوست های حساس را کاهش دهد، پوست های چرب را پاک کند، پوست ها را نرم و شفاف و جوان تر کند. گلاب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف است بنابراین می تواند ظهور علائم پیری را کاهش دهد و پوست را به مناسب ترین شکل ممکن تغذیه کند. این ماده شگفت انگیز ضدالتهاب، ضد عفونی کننده و ضد باکتری است.

۱.برای جلوگیری و کاهش پف چشم گلاب را روی سطح پوست زیر چشم بمالید.

۲.برای خنک شدن صورت در طول روز (غیر از نور مستقیم آفتاب) کمی از گلاب را روی پوست صورت اسپری کنید. تبخیر آن بر اثر گرما پوست را خنک می کند.

۳. گلاب پوست بدن را شفاف و با طراوت می کند. یک فنجان گلاب در حمام به شما کمک می کند تا پوست بدن زیبایی داشته باشید.

۴.گلاب به دلیل اینکه رطوبت پوست را ایجاد می کند و جلوی از دست رفتن رطوبت را می گیرد بهترین انتخاب برای پوست های خشک است شما می توانید با ترکیبی از گلیسیرین و گلاب پوست خشک خود را به پوستی نرم و صاف تبدیل کنید.

۵.گلاب بهترین پاک کننده طبیعی آرایش است. با یک پنبه آغشته به گلاب آرایش را پاک کنید و چند دقیقه پوست را ماساژ دهید. اثر شگفت انگیز آن را خواهید دید!  ادامه مطلب ...