4 گیاه برای تسکین آرتریت

چرا آرتریت باعث ایجاد درد می شود؟

آرتریت جزو بیماری هایی است که درد آن فرد مبتلا را به سمت مصرف داروهای مسکن قوی می کشاند. درد ناشی از التهاب و خشکی استخوان ها به دلیل تخریب تدریجی غضروف رخ می دهد. در واقع این دردها ناشی از سایش دو استخوان به همدیگر است. زمانی که غضروف در حالت عادی باشد وظیفه ی حفاظت از مفاصل و تسهیل حرکت آن ها را بر عهده دارد. بیماری آرتریت علاوه بر درد و التهاب می تواند باعث ایجاد محدودیت های حرکتی و همچنین خشکی مفاصل شود. در این صورت نیز امکان دارد پوست ناحیه ی اطراف منطقه ی مورد نظر قرمز و ملتهب شود. 

ادامه مطلب ...

درمان تب شدید

 1. پا شوره مفید است.

 2. کم‌کردن لباس‌ها.

3.دادن آب‌سیب تازه (در کودکان شش ماه به بالا دادن سه قاشق پلو خوری در سه وعده مختلف، در بزرگتر از دو سال سه استکان در 24 ساعت، در بزرگسالان دو لیوان در 24 ساعت).  ادامه مطلب ...

عرق کردن

عرق از جمله فضولات حاصل شده از هضم سوم عروقی است که از طریق منافذ روی پوست (مسامات) از  بدن دفع می‌شود و بعد از این‌که فضولات از منافذ پوست خارج شد در برخورد با هوای سرد خارجی به رطوبت تبدیل می‌شود و بر روی پوست می‌نشیند. اگر به‌طور مرتب عرق را از روی پوست پاک کنیم به‌طوری که مسامات پوست را مسدود نکند، خروج عرق بیشتر می‌شود. اما اگر عرق را از روی پوست پاک نکنیم، به مرور فضولات و مواد دفعی به روی پوست جمع می‌شود و مانع ترشح دوباره عرق می‌شود. 

ادامه مطلب ...

درمان بیماری لوپوس

طبیعت این بیماری از نظر طب سنتی سرد است و در جنس سرد و سنین سردی و مناطق سرد بیشتر تظاهر می یابد .اصلاح مزاج و تنظیم تغذیه در برنامه درمانی خیلی موثر است . و پرهیز از مصرف سردی جات و مصرف گرمی جات توصیه می شود .

در کنار داروهای گیاهی ضد لوپوس زالو درمانی مانند زالو درمانی در بیماری بهجت انجام دهید . اگر حمله لوپوس به عضو خاصی صورت گرفته زالو درمانی در همان منطقه همراه با داروهای گیاهی ضد لوپوس لازم است .

ادامه مطلب ...

بیماری های مزاج ها و درمان آن

بیماری صفرا:
علائم کسانی که صفرا زیاد تولید می کنند.
 – سردرد 
 – شقیقه نبض می زند
 –زردی سفیدی چشم
– طعم دهانشان تلخ شده 
 – سیاهی رفتن چشم
 –سرگیجه 
– ترش کردن گلو ، وقتی صفرا داخل معده بیاید
 – تشنگی
 – سوزش جگر زیر دنده راست آنها خیلی گرم است و حداقل دو درجه تب دارند و لبهای آنها دچار خشکی بوده 
– پوست سرشان ترک خورده و می سوزد و بعنوان شوره و حتی ریشه مژه ودورپلک سوخته و پوسته پوسته می شود
– موها تک تک می ریزد
 – پوست زبر 
– رنگ ادرار زرد تیره 
– ابرو می ریزد 
– علاقه زیاد به آب یخ و یخ
 – تند خو بهانه گیر  
ادامه مطلب ...

انواع مزاج ها و خصوصیات آن ها

1- مزاج گرم و خشک (صفرا)

الف ـ خصوصیات جسمی:

- این افراد لاغر اندام هستند. 

-رنگ چهره و سفیدی چشم آنان به زردی می زند.

-پوستی گرم و خشک دارند. 

-گرمایی هستند و تحمل فصل تابستان را ندارند. 

-عطش زیاد و دهانی خشک دارند. 

-بهترین فصل برای ایشان فصل زمستان است.

- تمایل به خوردن ترشی ها مثل لواشک و سرکه و هم چنین غذاهای سرد مثل خیار و کاهو دارند و به خوردن خوراکی های شیرین کمتر تمایل نشان می دهند.

- کم خواب هستند.

ب ـ خصوصیات روانی:

- زود عصبانی شده و زود هم آرام می شوند. 

-افرادی پر جنب و جوش، پر انرژی، باهوش و پر حرف هستند. 

ادامه مطلب ...

درمان بیماری چربی خون و چاقی

 از موارد ذیل پرهیز شود :

1- اسانس های شیمیائی 2- قند های شیمیائی 3- چربی های با ترانس بالا ( موز ، کله پاچه ، جگر سیاه ، سرخ کردنی ، خامه ، سر شیر ، ته دیگ ، روغن جامد ) 4- نوشابه های شیمیائی 5- آبمیوه های شیمیائی 6- کافئین زیاد ( چای ، شکلات ، قهوه ، کاکائو ، نسکافه ) 7- برنج سفید 8- ماکارونی 9- مسکرات مانند الکل و شراب و ..نخورید 10- تا میتوانید داروی شیمیائی نخورید یا دارو را زیر نظر متخصص متعهّد بخورید . 

ادامه مطلب ...